steeph

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Växjö :)

Av Stephanie Nicander - 27 september 2011 21:14

Då har vi varit i Växjö i helgen och resultatet blev såklart en helt underbar helg! :) Även resan dit och hem gick super bra, Amadeus sov hela vägen dit (sammanlagt 2½ timme), hem sov han till när vi skulle svänga av mot Simrishamn efter vi passerat Kristiansstad vilket också var super bra! Så det gick över förväntan :)) 

Men varför ska tiden bara springa iväg när man har roligt? Fastän vi gjorde en hel del där uppe så tyckte jag ändå inte att vi hann med tillräckligt :( Bl.a så blev det lite shopping, massa mys, träffade deras vänner (roligt att man äntligen fått lite ansikten att relatera till nu) och en massa goa skratt! =D Och som vanligt så känns det som hemma när vi träffas, allt är precis som om det alltid varit så, inte som att vi bor över 2 timmar ifrån varandra.. Känns så självklart! Vill ha dom närmre så vi kan träffas oftare!! :´( 

Ännu ett super tack till Johan som bodde i vår lägenhet o passa katterna i helgen! Guld värt! :D

Men det tar hårt på en att vara hemifrån en hel helg märkte jag, Amadeus sov inte så hårt i rese sängen där så man var ju rätt så trött när vi kom hem i söndags. Sen dessa två dagar efter så har han varit lite extra gnällig, vet inte om det är för att vi va där i helgen eller så är det tänderna som spökar.. Är troligtvis det sistnämnda för han har börjat krångla med maten i lite mer än en vecka c.a, äter typ 4 skedar utan några problem men sen tvärvägrar han, hmm.. Så försöker man med ALLT men icke, slutar med att han får välling istället.. Försöker verkligen allt så kan inte komma på vad det är förutom ev. tänder.. Provar med min egenlagade mat, burk mat, olika gröter, efterrätter, mellisar hmm, ja m.m Men inget som passar herrn! Kan kanske vara nån form av separationsångest också? Har varit inne o läst lite om det.. Tänkte eftersom vi håller på o slutar med amningen, ammar endast på nattetid nu (sen kväll - tidig morgon) vilket funkar super bra, skönt att fortfarande inte behöva stiga upp alldeles för mkt när han vaknar till på natten, somnar fort när man ger bröstet. 

Har varit lite orolig angående detta med maten, men sen ikväll när jag skulle prova gröten så åt han helt plötsligt upp i princip allt så då blev jag glad, får hoppas att det håller i sig imorn o framöver med så det inte var någon engångs grej! 


Idag var jag på lunch på Örums Nygård med skolan/klassen, det var någon form av avslutningsmiddag där även alla chefer var bjudna. Mkt trevligt! Lämnade Amadeus för första ggn då också, kändes uuuuur konstigt! Hehe, det  va ju bara i cirka 1½-2 timmar jag va borta, men ändå! Hans farmor ställde upp, kändes skönt att man ändå var rätt så nära till honom ifall det skulle vara något :P Men det var lite behövligt att unna sig något en stund för sig själv, att kunna släppa lite och bara tänka på sig själv en kort stund. Dock var jag nog den gladaste när jag kom tillbaka hem till dom igen Haha! ;D


Har varit lite slarvig att fota det senaste så det får det bli ändring på framöver känner jag! :P

Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephanie Nicander - 1 december 2011 13:34

1:e december idag, vart tar tiden vägen!? Panik! Har nästan alla julklappar färdiga nu ialf så det är ju alltid något, men denna flytten känns som en evighets grej.. Hur mkt grejer kan man samla på sig egentligen? O hur mkt man än packar o packar så ...

<3

Av Stephanie Nicander - 22 november 2011 20:39


Nej nu får jag väl slänga in ett inlägg, den dära appen som skulle komma under oktober månad lyser med sin frånvaro ;) Får kanske mejla o efterlysa? :P   Just nu känns allt så himla underbart, sakta men säkert börjar saker o ting falla på sin pla...

Av Stephanie Nicander - 27 oktober 2011 21:40

Jaha då var det Amadeus tur att bli förkyld.. Började inatt vid 2-tiden av att han vaknade av att han inte kunde andas ordentligt, var dock lite extra gnällig igår kväll också.. Provade med nässugen men han blir ju totalt vansinnig när man försöker a...

Av Stephanie Nicander - 26 oktober 2011 14:40

I förmiddags blev det babysim, Emil badade istället för mig men det e mysigt att bara titta på ibland också. Då kan man se hur mycket de små verkligen tycker om att vara i vatten, underbart. Märkte att jag flera ggr stod där vid poolkanten och sjönk ...

Av Stephanie Nicander - 25 oktober 2011 13:55

Ja då har man gått med feber o ont i halsen nu i typ 4 dagar från o till, idag känns det äääntligen som det börjar släppa helt! Ur skumt har det varit, har kunnat känna mig "bra" perioder under dagen o sen varit helt kass lika snabbt igen.. Tufft har...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards