steeph

Alla inlägg under maj 2011

Av Stephanie Nicander - 31 maj 2011 13:15

Vilket underbart väder det är idag! Synd bara att det ska blåsa så mkt.. Men på vår balkong är det ialf härligt :) 

Har hunnit gassa lite grann när lille hjärtat sov i vagnen, det är ju bara sååå underbart skönt !! Måste ju bygga på brännan lite grann :P Nu får man väl ta tag i disken :)


Dessa stora leenden på dessa små människor gör ju så man smälter. Att man kan vara så glad direkt när man vaknar efter en vila? :)


 

Av Stephanie Nicander - 31 maj 2011 11:30

Då var Amadeus dop bokat :) Nu kan man äntligen andas ut och börja planera det roliga!! =D Och igår fick jag reda på mitt betyg på sista provet (VG) så nu kan man börja kalla sig Undersköterska!! =D Så skönt det e, nu slipper man all stress och press på sig att man ska plugga inför prov osv.. Tror det är lite därför det har blivit lite uppskjutet med allt annat för man har fixat med skolan all ledig tid. Men NU är det slut på det!! Nu kan man vara mammaledig på heltid och planera annat skojsigt! :P 


Ha en hääärlig dag , för det ska vi ha!! =D

Av Stephanie Nicander - 29 maj 2011 11:53

Då var denna snart över, även denna har bokstavligt talat sprungit iväg för oss.. 


Fredagskvällen bestod av fotboll, Hammenhög vann även denna matchen! :) Hammenhögs ip är väldigt bra när man har barn eftersom klubbvillan ligger precis vid planen så man kan gå in och titta, för denna gången ville inte Amadeus ligga och sova i sin vagn :P


Lördagen bar det av till Hammenhög för att kolla på ett hus (öppen visning) fint, men vill man verkligen flytta tillbaka dit? Nej, det vetti hundan, men det är kul att kolla o vara nyfiken ialf :P Frukost hos Svärmor, o sen lite kaffe hos Amadeus gamla Mormor.

Kvällen var vi hos Nettan för att fira hennes 50 års dag (som är idag), lite mat och annat trevligt :) Foto kan jag lägga in ikväll..


Idag är det Mors dag, så det blir väl en liten tripp idag med. Känns konstigt att man själv också firas för första gången :))


Lite halvtaskig uppdatering utav helgen, men kommer mer ikväll och även lite foto =)

Av Stephanie Nicander - 27 maj 2011 14:09


Alltså jag får snart spel på mig själv.. Nu är Amadeus snart 2½ månad gammal och vi har inte allt klart inför dopet ännu, eller rättare sagt nästan INGENTING klart... hmm... Lever man fortfarande i sin lilla bubbla ? Antagligen.. Men sen nästa fråga är: Hur länge då?! När ska jag sluta tänka "Jag ska göra det imorn" ? För man tänker och vill planera så mycket, men sen slutar det oftast med att "Jag gör det imorn istället.." . Jag är inte riktigt van vid att inte ha allt planerat, jag brukar vara en person med framförhållning och ha saker och ting strukturerat. Men icke att det går nu.. Tro nu inte att jag vantrivs eller nåt, nej, jag ÄLSKAR detta nya livet vi lever! Jag har nästan glömt hur det var innan Amadeus kom till världen och kan inte tänka mig det heller. Jag älskar att gå hemma och pyssla, ta dagen som den kommer och ägna all min tid till vårt lilla hjärta och familj. Jag får helt enkelt vänja mig vid tanken att det inte går att ha saker så planerat längre.. Men dopet ska jag ta tag i, på MÅNDAG ! ;) 

Haha, det är rätt så komiskt eller rent ut sagt häftigt hur ett liv kan ändras så pass mycket efter man får barn.. Helt UNDERBART!

Av Stephanie Nicander - 26 maj 2011 21:38

 

Snusen och napp (eller tummen) é viktig, sen kan vi säga gonatt :)

Av Stephanie Nicander - 26 maj 2011 18:53

Dagen idag har rullat på för fullt ! Var nere på stan i förmiddags och åt frukost med mina två Älsklingar på Österlencafé, gick en sväng och hittade lite kläder till oss alla 3 ;) Mysigt. 

Sen hem om en vända för lite mat till lille gossen och sen blev det en promenad ner till stan igen :) hehe. Blev en fika på caféet (igen) med Camilla, Lina, Jeanette o Faye. Plus våra två små förstås :P Har nog börjat komma över min rädsla (?) av att amma offentligt, eller rädsla är det nog inte utan har mer försökt undvika det. Konstigt egentligen att man känner som man gör med offentlig amning och det är många som gör det, men egentligen är det ju det mest naturliga som finns. Ändå försöker man gömma sig så mycket som möjligt.. Aja, det är nog sånt som kommer etferhand och man måste nog utmana sig själv lite så att man blir mer "van" vid det :P 

Nu ska jag passa på att gå o värma lite soppa till mig medans Amadeus ligger och underhåller sig i sitt babygym, man vet ju inte hur länge han tålar sig där så det gäller att passa på att käka lite =D


   

   Från igår kväll ( blir mer och mer tummen :P )

Av Stephanie Nicander - 25 maj 2011 18:57

Lite bilder ifrån babycaféet idag :


   

Kompisarna :)

       


Axel          Tyra

Slagen hjälte      


Det var lika mysigt som de andra gångerna. Plus att Hanna och lille Axel också var där idag (ifrån föräldragruppen), roligt att träffa dom :) Man får hoppas att man kan fortsätta hålla kontakten så vi får följa dom också.

Av Stephanie Nicander - 25 maj 2011 10:12

Ny dag, nya tag! Eller vad e det man brukar säga? ;P Men det går inte riktigt att släppa skolan som var igår, går in då och då för att kolla om hon har satt in resultatet, SPÄNNANDE :) Men får väl försöka få tankarna på annat.. :P 

Ska gå och sortera tvätt nu.. Det är ju SÅ roligt, men ett måste för det bildas ju lätt berg nuförtiden ;P

I eftermiddag ska vi på babycafé igen, skoj! :) Tyvärr är det sista gången denna terminen.. Men hösten kommer ju sen :)


Ha en bra dag allihopa!! =D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards