steeph

Alla inlägg under maj 2011

Av Stephanie Nicander - 7 maj 2011 15:22

 


Det är så många underbara känslor och tankar som far runt i en nu sen vårt hjärta Amadeus titta ut. Både positiva och negativa.. Positivt är såklart alltihopa, det är så underbart att man har skapat något så fint och fulländat, så otroligt att allt finns på plats på denna lilla människa. 

Negativt är ju inte negativt i någon stark bemärkelse utan mer att man har fått ett annat perspektiv på livet och dess mening, man ser allt med helt nya ögon och många personer runtomkring på ett helt annat sätt..

Lite negativt eller jobbigt just nu kan jag tycka är dessa sabla hormonerna! Jag har blivit så otroligt känslig så jag nästan blir rädd för mig själv ibland.. Det har blivit bättre och bättre under dessa veckorna men ibland dyker dom fortfarande upp när man minst anar det och det e inget vidare. Det är sjukt hur ens sinnesstämning kan ändras så fort ifrån glad, lycklig och stark till nedstämd och ev. gråtande, svag och nästintill olycklig. Lite skrämmande hur kroppen kan fungera... Men kroppen ska väl rätta till sig tillslut, man får nog lov att vara lite ynklig nu ;P 


Det är underbart att vara mamma! Kunde aldrig ens tänka mig att man skulle eller kunde känna såhär.. Det är helt klart värt alla hormonrubbningar, sömnlösa nätter m.m för detta härliga liv man nu har framför sig ! :))


Av Stephanie Nicander - 7 maj 2011 10:15

Vilken underbar dag! Idag ska jag trotsa min förkylning och ge mig ut, för nu e jag trött på att bara sitta innanför dessa väggar! Dock så är min förkylning mkt bättre idag så är nog inte så farligt att ge sig ut :) Frågan är vad man ska hitta på med idag bara, en fika på stan kanske? Ner om en  runda till Suckarnas gång?, alltid lika kul o glo lite på folk :P Ja vi får se vad dagen har att erbjuda helt enkelt.. :))


Det märks tydligt nu att lille Hjärtat har blivit bättre för inatt så har han kommit rätt så bra till ro o kunnat sova gott, så skönt! Inget vidare när man ser hur han ligger och vrider och vänder på sig hela tiden.. :/ Så man känner sig själv dessutom väldigt utvilad idag! =D


Alltså, just nu känns allt tipp topp =) Nu ska vi bara vänta på att Pappa Emil ska komma hem igen efter hans kusin fotografering.


En kopp kaffe nu är nog pricken över iet :P

Av Stephanie Nicander - 6 maj 2011 16:14

"Vad ska vi ha till kvällsmat/middag?" 


Vad man nu vill kalla det.. För mig e det middag. Men hur som helst; Hur många sitter just nu och ställer sig den frågan eller har gjort någon gång under dagen ? :P Det e så tråkigt när man inte kommer på vad man ska äta!! Känns som att det blir ungefär samma hela tiden, jag vill vara mer kreativ när det gäller mat! Aja, det brukar sluta med att man får något i sig ialf :)



Tycker att det är uuur svårt att få till bloggens utseende så jag blir nöjd! Förstår inte så mkt av det utan chansar mest, så nu får den vara såhär ett tag tills jag orkar ta tag i det igen eller kanske be någon kunnig om lite hjälp.. Blev ialf en av mina favvo färger Lila :)


Vår lilla familj har dragits med förkylningar nu hit o dit ett tag, men börjar bli bättre nu vilket e väldigt skönt, särskilt för lille Hjärtats skull. Mest min näsa som e envis nu o rinner så man känner sig som Rudolf med röda mulen :P haha.. 



 

Hoppas er fredagskväll blir mys ! :)

Av Stephanie Nicander - 6 maj 2011 12:50

Sådär! Då föll man för trycket och börja blogga :P Vi får se hur detta går o hur kul jag kommer tycka det e, men nu provar vi :) 

Kommer ta lite tid innan jag fattar hälften här och får det som jag vill ha det, men men.. Blir lite frustrerad bara när jag inte fattar!! Det går inte riktigt som jag vill heller, hrmf... 


Nä nu får jag fortsätta klicka mig runt här o lära mig... :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards