steeph

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Stephanie Nicander - 23 maj 2011 20:12

Tyckte lite synd om Amadeus som har legat brevid mig halva dagen o jollrat o försökt få uppmärksamhet ifrån sin plugghäst till mamma, så han fick ett långt o härligt bad ikväll. Första ggn jag provade själv, har inte riktigt vågat innan men det gick hur bra som helst! Han ÄLSKAR ju att bada så det är en mysig stund. Så nu har jag inte så dåligt samvete över dagens plugg längre.. Plugg och plugg, min blick har nog varit mer riktat åt Amadeus håll än på boken plus att man har suttit o pratat o sjungit under tiden ;P men men, får hoppas att lite har fastnat! Vill bara att tiden ska gå fortare så provet är gjort och man får reda på att man har blivit godkänd, då kan jag äntligen bli mammaledig på heltid utan några andra MÅSTEN! Men det har absolut varit värt det, för en utbildning tackar man inte nej till..

Ska ha en liten extra kurs som vi fick utöver till hösten bara, nån praktisk sjukvårds tjohejsan som egentligen inte ingår i Undersköterske utb längre men som vi fick :) Så det tackar man inte nej till ! Men då är Amadeus lite större så då blir det lite enklare, o så var det nog bara i 4 veckor tror jag :P


Nej, liiiite till läsande nu sen ger jag upp detta!! Tiden har ju ialf gått fort ikväll, snart slutar Älsk jobba också :)

Av Stephanie Nicander - 23 maj 2011 11:03

Då var det måndag igen och en ny vecka har vi framför oss. Idag blir lille Hjärtat 10 veckor (!), börjar bli stor kille :) Är så underbart att varje dag se alla framsteg han gör, alla förändringar och utvecklingen. Allt går så fort, tiden då han var så liten, liten att man knappt vågade röra sig när man höll i honom är förbi, nu börjar han bli stark i nacke, ben och hela kroppen. Inte klokt vad som händer på ynka 10 veckor!

En sak som vi verkligen måste börja ta tag i är dopet! Men vi kan inte bestämma oss för vilken kyrka vi vill ha.. Tycker att Simrishamns kyrka är så dum med de stora, fula pelarna i mitten, är bara ivägen. 

Vill att tiden ska stanna upp lite så jag hinner med! Något som tar lite för mkt tid just nu är skolan, skulle vilja lägga den tiden på annat rörande Amadeus t.ex planering av dop eller annat.. Men det är idag också som jag behöver sitta med böckerna, imorn är (förhoppningsvis) det sista provet!! Sen är det över, och jag kan äntligen lägga all min energi på mitt lilla Hjärta och min familj. SKÖNT! 


Så.. Dagen idag blir det plugg så mkt som det bara går, mellan varven av amning, blöjbyte och mys. Dock så är det svårt att slita blicken ifrån det finaste som finns... <3


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards