steeph

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Stephanie Nicander - 8 maj 2011 14:24

 

Känns konstigt, känns som att man redan har tagit ett steg och släppt lite på sitt grepp om lille hjärtat.. Igår ändrade vi om lite i sovrummet för att vi skulle prova o se om Amadeus ville sova i sin spjälsäng inatt. Han har ända tills igår sovit mellan oss i sin egen "lilla säng", det va super mysigt och praktiskt med amning o.s.v att ha det så.. Men eftersom vi bara har en 1.60 säng så började det kännas lite trångt och man börja få lite ont i kroppen av lite konstiga sovställningar, han fick ju nästan mer plats än vi hade :P Bortskämd redan? ;) Ångrar lite nu att man inte skaffa sig en liten vagga till honom.. Men men.. Han sov ialf superbra i sin säng inatt! Vakna inte förrän 03.45 cirka och sen somna han om direkt igen efter mat! Helt fantastiskt, och här låg jag i sängen igår och hade svårt för att somna och var orolig att jag hade honom för långt borta ifrån mig ! O då har jag inte berättat att vi ändra om i sovrummet för att jag skulle kunna dra spjälsängen till mig och ha honom precis brevid mig för att bara kunna sticka in en hand mellan spjälorna ifall det var något.. Så närmare hade jag inte kunnat ha honom :P 

Nu vet jag inte om det bara var inatt som han sov så bra men vi får hoppas på att det e som han trivdes och att han börjar få in en liten sovrutin. Och inte bara det, utan att han nog är bra i sin lilla näsa igen! =D Härligt härligt! Och sen tror jag faktiskt att det hjälpte att vi bädda så spjälsängen kändes lite mindre nu i början, han är ju så liten än..

Jag är ialf superglad idag för att det funkade så bra inatt! Men samtidigt känns det lite läskigt att man inte ska ha han sovandes hos sig på samma sätt längre.. Men i och för sig vet man ju inte om detta kommer att fungera i längden, men det återstår o se, kanske han hamnar mellan oss igen ;P


I morse efter att Emil hade badat honom, mer mysigt kan man nog inte få det!! =D


 

Vi i morse :)

Där ser ni också hur nära spjälsängen är mig :P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards