steeph

Alla inlägg den 18 juli 2011

Arg

Av Stephanie Nicander - 18 juli 2011 20:23

Tiden har bara sprungit iväg dessa dagar sen jag skrev sist, tycker att det är hur mkt som helst som har hänt o som jag har tänkt - "Detta ska jag skriva om", men nu när jag sitter här så är det rätt så tomt ;P För mkt i huvudet tror jag :P

En sak är att jag är ARG, arg för att det händer så mkt skit med bilar nuförtiden, tycker man får reda på till höger o vänster olika saker som folk har hittat på med med bilar.. Det är så tråkigt! Vi själva kom ut till vår bil en dag o då hade vi fått körsbär kastat på i princip hela bilen, då blir man super glad?? Helt klibbig o äcklig var den... Så det blev direkt till tvätten (tur var att den faktiskt behövdes tvättas hehe) MEN det tog liiite längre tid än vad det brukar att tvätta den.. 

Men men tänkte vi, då får vi ju börja parkera på den andra parkeringen (som dock är mkt längre ifrån våran lgh), men kanske bäst ändå så det inte händer igen.. Sen idag hade vi varit en sväng i Hammenhög hos Amadeus Gamla Mormor, kom hem, in med grejerna o mata hjärtat o lite sånt, sen ut till bilen igen för att ta vagnen för att gå ut o gå en sväng.. O vad såg vi då?! Jo, då hade hemtjänstbilen som parkerat brevid oss under denna stunden vi varit hemma om smällt upp dörren på vår bil (inte så stort men man såg det tydligt med färg o så). Hur glad blir man då på en skala!? Alltså, man ska nog inte äga en bil nu för tiden, man vågar ju inte ställa den någonstans?! Ska man behöva ställa sig på kö till ett garage o betala cirka 300 kr extra i månaden eller vad det nu är, för att få ha bilen ifred!? HRM.. Lack blir man......


Till något mkt roligare, jag köpte en ny stavmixer med hela kitet i lördags! :) Vi provade den riktigt idag, kokte lite flera morötter o körde de sen i den och resultatet blev UR bra! Kan nog inte få bättre puré till lillkillen =D Så vi frös in små, små portioner (cirka 2 teskedar) i istärnings förpackning, så han ska få en liten, liten smakportion varje dag :D O det har han fått också sen vi börja med det när han blivit 4 månader, cirka en-två teskedar varje dag blandat med bröstmjölk och han verkar älska det! Jätte roligt är det o nu lite enklare när man kan göra lite mer åt gången :)) Tänkte prova med sötpotatis också, det har jag också hört ska vara bra o börja med, inte så starkt för deras magar som vanlig.. Speciellt nypotatisen skulle man visst vara försiktig med?


 


Oj, det blev visst rätt mkt skrivet ändå :P 

Ovido - Quiz & Flashcards